Online kennissessie: Gemeenten en energiehubs

Randy Gasper 18-05-2026 38 keer bekeken 0 reacties

Begin

09-06-2026 om 10:00

Einde

09-06-2026 om 11:00

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Online

Hoe kunnen energiehubs helpen bij netcongestie en hoe passen ze in het nieuwe decentralere energiesysteem? Hoe kan een gemeente het verschil maken om energiehubs te realiseren? Waar loopt u tegen aan? In deze masterclass van LLOGO bespreken we deze vragen met experts en met elkaar als collega’s.

De energietransitie is een complex vraagstuk, waarin gemeenten een sleutelrol vervullen. Die rol loopt van regie op verduurzaming van de gebouwde omgeving tot ruimtelijk sturen op ontwikkelingen en vergunningverlening, toezicht en handhaving. Daarbij spelen energiehubs een steeds belangrijkere rol als manier om netcongestie tegen te gaan en ontwikkelingen op het gebied van wonen, werken en mobiliteit mogelijk te maken.

In deze online kennissessie gaan we met experts van de VNG, De Haagse Hogeschool, RVO en het Kennisplatform Energiehubs in op vragen als:

  • Wat is een energiehub, welke soorten energiehubs zijn er en waar kunt u ze toepassen? 
  • Welke rollen kan de gemeente pakken om energiehubs te realiseren? 
  • Waar lopen gemeenten in de praktijk tegenaan als zij energiehubs mogelijk willen maken? 
  • Welke ondersteuning kan een gemeente krijgen? 

Locatie en tijd

  • Online
  • Dinsdag 9 juni, 10.00 - 11.00 uur

Doelgroep

Medewerkers van gemeenten

Kosten

Geen

Aanmelden

Via het aanmeldformulier (tot 1 uur voor de start van de sessie)

Meer informatie

Deze masterclass is tot stand gekomen als onderdeel van het LLOGO project waarin kennisinstellingen, gemeenten en Platform31 leeroplossingen ontwikkelen voor medewerkers van gemeenten.

Organisator

LLOGO

 

Cookie-instellingen